@article { author = {., . and ., .}, title = {National Interests and Cultural Diplomacy Indications of Islamic Republic of Iran}, journal = {World Politics}, volume = {4}, number = {1}, pages = {7-38}, year = {2015}, publisher = {University of Guilan}, issn = {2383-0123}, eissn = {2538-4899}, doi = {}, abstract = {الف- فارسی The use of culture and embracing the cultural tools of diplomacy compared with other common tools and leverage in international relations is useful, encountering less resistance in countries of destination communities, devoid of cultural diplomacy with the charm of a hostile tone, the more serious the informal actors, civil society and non-governmental individuals and entities are the most important of these advantages.  Cultural diplomacy is exploring the define and promote common interests and values and universal and then, national interests within the framework of values and common interests. Cultural diplomacy can be more innovative, more flexible and even opportunistic than classical diplomacy designed and implemented in many areas. Cultural diplomacy is more easily spread in all layers of society, and the attitude of the population of the target country ,the cultural diplomacy is to have a constructive influence on  target country. So in this case, the power will be done. This paper seeks to characterize Iran's cultural diplomacy. Islamic Republic of Iran in this regard have the significant capabilities that optimize the use of their condition can help to improve the parameters of soft power in Iran's foreign policy}, keywords = {Cultural Diplomacy,Iran's National Interests,Soft Power}, title_fa = {منافع ملی و شاخص های دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران}, abstract_fa = {استفاده از فرهنگ و به خدمت گرفتن ابزارهای فرهنگی در دیپلماسی در مقایسه با ابزارها و اهرم­های رایج دیگر در روابط بین­الملل دارای مزایایی است که مهم­ترین آنها عبارت­اند از مواجه شدن با مقاومت کمتر در جوامع وکشورهای مقصد، عاری بودن دیپلماسی فرهنگی از لحنی خصمانه در کنار جذابیت، حضور جدی تر بازیگران غیررسمی، نهادهای مدنی و اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی.  دیپلماسی فرهنگی بیشتر به دنبال کشف، تعریف و ترویج ارزش­ها و منافع مشترک و جهانشمول و سپس، تأمین منافع ملی در چارچوب این ارزش­ها و منافع مشترک است. دیپلماسی فرهنگی می­تواند خلاقانه­تر، انعطاف­پذیرتر و حتی فرصت­طلبانه تر از دیپلماسی کلاسیک و سنتی در بسیاری از حوزه­ها طراحی و اجرا شود. دیپلماسی فرهنگی با سهولت بیشتری در همه لایه­های جامعه رسوخ می­کند و بر نگرش جامعه هدف نسبت به کشوری که دیپلماسی فرهنگی را به کار می­گیرد تاثیر سازنده داشته باشد. بنابراین در این صورت قدرت­آفرین نیز خواهد بود.  مقاله حاضر ضمن معناسازی دیپلماسی فرهنگی، در صدد است تا به شاخصه­های دیپلماسی فرهنگی ایران بپردازد. جمهوری اسلامی ایران قابلیت­های چشمگیری در این خصوص دارد که به شرط استفاده بهینه از آنها می­تواند به ارتقای پارامترهای قدرت نرم در سیاست خارجی ایران کمک کند.}, keywords_fa = {دیپلماسی فرهنگی,جمهوری اسلامی ایران,منافع ملی,قدرت نرم}, url = {https://interpolitics.guilan.ac.ir/article_279.html}, eprint = {https://interpolitics.guilan.ac.ir/article_279_e11897cb7266b0f5e5050c558f6db416.pdf} } @article { author = {., .}, title = {The Perpetual Peace and World Political Justice}, journal = {World Politics}, volume = {4}, number = {1}, pages = {39-63}, year = {2015}, publisher = {University of Guilan}, issn = {2383-0123}, eissn = {2538-4899}, doi = {}, abstract = {Regardless of the scientific efforts for conceptual clarification of just war and International legislation for determining its restriction and legitimacy, the phenomenon of war is always unpleasant. Undoubtedly the most important, or at least most Controversial of these efforts, has been the doctrine of democratic peace, which relies on universal moral concepts. In fact, can we find common moral foundations for the ideal of world peace and realize moral cosmopolitan in our time? It is believed that cosmopolitan has been collapsed during the late modern and the concept has become a fancy attachment.However, trying to explain the current reality and future prospects of communities, benefiting from cosmopolitan pattern, especially in a moral position, is still important. Discussion of the moral cosmopolitanism lead us to two prominent theorist, Immanuel Kant and John Rawls. These two scholars, emphasize on "perpetual peace" and "world political justice" in turn. This article, examining the relationship between Kant's "perpetual peace" and Rawls' "global political justice", indicates that the recent concept has been influenced of the moral foundations of Kant's perpetual peace in republican idealism, like self-organizing, Kingdom of Ends and social contractualism. But Rawls' political realism attempts to overcome on Kant's ambiguity on how to bridge the gap between the action to categorical imperative and political structure. Thus, he reconstruct its recent theory at ​​the escaping of Kant's cosmopolitan and transhistorical implications. The idea of ​​the ideal-realistic continues in the current studies of democratic peace.}, keywords = {Perpetual Peace,World Political Justice,Moral Cosmopolitanism}, title_fa = {صلح پایدار و عدالت سیاسی جهانی}, abstract_fa = {جنگ و صلح تاریخی بسیار طولانی به درازای زندگی بشریت دارد. فارغ از تلاش های علمی برای تبیین مفهومی جنگ عادلانه و قانون‌گذاری های بین المللی برای تعیین محدودیت و مشروعیت آن، پدیده جنگ همواره ناخوشایند بوده است. از این رو، دانشمندان حوزه های گوناگون علوم اجتماعی تلاش کرده اند تا با نظریه‌پردازی های دقیق راه های دستیابی به صلح فراگیر و عادلانه را فراروی دولت ها و ملت ها قرار دهند. بی‌تردید مهم ترین، یا دست کم بحث‌انگیزتزین این تلاش ها، آموزه صلح دموکراتیک بوده است که بر مفاهیم اخلاقی جهانشمول اتکا دارد. به واقع، آیا می توان برای آرمان صلح جهانی بنیان های اخلاقی مشترک جست و در دوران کنونی جهان‌شهرگرایی اخلاقی را محقق ساخت؟ گمان می رود در مدرنیته اخیر بنیان های اجتماعی جهان شهرگرایی فرو پاشیده و این مفهوم به یک دلبستگی تفننی تبدیل شده است. با این وجود، تلاش برای تبیین واقعیت های کنونی و چشم اندازهای آینده جوامع با بهره گیری از الگوی جهان‌شهرگرایی، به ویژه از جایگاهی اخلاقی همچنان اهمیت دارد. بحث از جهان شهرگرایی اخلاقی ما را به دو نظریه پرداز برجسته آن، یعنی ایمانوئل کانت و جان راولز رهنمون می کند. این دو اندیشمند به ترتیب بر «صلح پایدار» و «عدالت سیاسی جهانی» تاکید دارند. این مقاله در بررسی رابطه «صلح پایدار» کانت و «عدالت سیاسی جهانی» راولز، نشان می دهد که مفهوم اخیر در آرمان‌گرایی جمهوری‌خواهانه، از بنیان های اخلاقی صلح پایدار کانتی چون خودسامانی، قلمرو غایت ها و قراردادگرایی اجتماعی تاثیر پذیرفته است. اما واقع گرایی سیاسی راولز تلاش دارد تا بر ابهام کانت در چگونگی پر کردن فاصله بین عمل به امر مطلق و ساخت سیاسی فایق آید. بدین سان، او نظریه اخیر خود را بر دوری گزینی از دلالت های جهان شهرگرایانه فراتاریخی کانتی بازسازی می کند. این اندیشه آرمان-واقع گرا در پژوهش های کنونی صلح دموکراتیک تداوم یافته است.}, keywords_fa = {صلح پایدار,عدالت سیاسی جهانی,جهان‌شهرگرایی اخلاق}, url = {https://interpolitics.guilan.ac.ir/article_280.html}, eprint = {https://interpolitics.guilan.ac.ir/article_280_2ba1981cd01de78cf0f10d01d929b391.pdf} } @article { author = {., . and ., .}, title = {Cultural Relations between Islamic Republic of Iran and Nowruz Region: Based on Future Study}, journal = {World Politics}, volume = {4}, number = {1}, pages = {65-98}, year = {2015}, publisher = {University of Guilan}, issn = {2383-0123}, eissn = {2538-4899}, doi = {}, abstract = {In vast areas of Nowruz region, countries that share in other cultural characteristics such as religion, historical memory, celebrities, arts etc, in addition to Nowruz are more talented to integrate. The future thinking about these subscriptions can make this issue possible. In this paper we want to answer the question "what are possible and probable scenarios in the relations of the Central Core of Nowruz region and the desirable scenario in this concept?" by the use of futures studies. To answer, there are range of possible future scenarios, including unity, integration, cooperation, competition and conflict. The assumption is that the relationship between the countries in the cultural field due to numerous challenges does not move towards unity. However, due to common links, countries are away from conflict. Therefore, we can conclude that possible scenarios are integration, cooperation and competition. Cultural integration is the desirable scenario and can be achieved Priority in a long term if the relevant countries set cultural ties as the diplomacy. The method of researching is descriptive-analytic by the use of library tools.}, keywords = {Iran,Nowruz Region,Futures Studies,Scenario Planning,Cultural Integration}, title_fa = {همگرایی فرهنگی کشورهای حوزه نوروز بر مبنای رویکرد آینده پژوهی}, abstract_fa = { در گستره وسیع حوزه نوروز، کشورهایی که علاوه بر نوروز، در سایر شاخصه­های فرهنگی هم چون دین، حافظه تاریخی، مشاهیر، هنرها و غیره اشتراک دارند؛ تحت عنوان هسته مرکزی این حوزه، از پتانسیل­های بیشتری برای همسویی و همگرایی با یکدیگر برخوردارند. آینده اندیشی پیرامون این اشتراکات، می­تواند زمینه ساز این مهم باشد. در این پژوهش با استفاده از روش آینده پژوهی در پی پاسخ به این سوال بودیم که ، سناریوهای ممکن و محتمل در روابط فرهنگی کشورهای هسته مرکزی حوزه نوروز کدامند و آینده مطلوب پیش روی آنها چیست؟ فرضیه این گونه مطرح شد که سناریوهای وحدت، همگرایی، تعامل، رقابت و تعارض سناریوهای ممکن می­باشند. همگرایی، تعامل و رقابت، سناریوهای محتمل، و سناریوهای تعارض و وحدت دور از انتظار به نظر می­رسند. همگرایی فرهنگی به عنوان سناریوی مطلوب، در صورتی که در اولویت دیپلماسی فرهنگی کشورهای ذی ربط قرار گیرد، در بلند مدت قابل حصول است.}, keywords_fa = {ایران,حوزه نوروز,آینده پژوهی,برنامه ریزی سناریو,همگرایی فرهنگی}, url = {https://interpolitics.guilan.ac.ir/article_281.html}, eprint = {https://interpolitics.guilan.ac.ir/article_281_48dca12cface01bb863260ddf64dea62.pdf} } @article { author = {., . and ., .}, title = {China Balanced Action Policy and Iran Nuclear Program}, journal = {World Politics}, volume = {4}, number = {1}, pages = {99-134}, year = {2015}, publisher = {University of Guilan}, issn = {2383-0123}, eissn = {2538-4899}, doi = {}, abstract = {In the last decade, Iran Nuclear Program had been one of the most important issues in international security and between great powers. The article with emphasis on china position toward Iran nuclear program argues china attitude toward the issue has constructed on “Balanced Action” policy. Hence, the policy concern simultaneously iran s benefits for Beijing and keep responsible relations with other great powers. This Position have rooted in three in three level: national, regional and international. In national level, some factors such as china multiple international identities and economics needs and in regional level some variables like balance of power in Persian Gulf are important. Finally, in international level focus on relation with Israel, position toward nuclear proliferation and relations with Iran and U.S are factors that have influenced Beijing position toward Iran nuclear program. Theoretical framework, trends of Balanced Action policy and explanation of the policy are the main sections of the article.}, keywords = {Iran,China,Nuclear Program,Balanced Action Policy,United States of America}, title_fa = {سیاست کنش متوازن چین و برنامه هسته‌ای ایران}, abstract_fa = {تبدیل شدن برنامه هسته‌ای ایران در یک دهه اخیر به یکی از موضوع­های مهم و بحث‌برانگیز امنیت بین‌المللی باعث شده تا حساسیت‌های فراوانی نسبت به نقش و موضع قدرت‌های بزرگ در قبال این برنامه شکل گیرد. این مقاله با هدف واکاوی موضع چین به عنوان یک قدرت در حال ظهور و در عین حال نزدیک به ایران معتقد است که رویکرد چین در قبال برنامه هسته‌ای ایران بر «سیاست کنش متوازن» ابتنا یافته است. بر همین اساس، چین هم به الزامات رابطه با ایران توجه داشته و هم به عنوان یک «قدرت بزرگ مسئول» ناگزیر از پاسخ‌گویی به سایر قدرت‌ها بوده است. در تلاش برای تبیین و ارائه پاسخ به چرایی اتخاذ این رویکرد از جانب چین، این مقاله زمینه‌های اتخاذ این موضع از جانب چین را در سه سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بررسی قرار می‌دهد. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که در سطح ملی تکثر هویت‌های بین‌المللی چین و نیازهای اقتصادی، در سطح منطقه‌ای حفظ توازن در خلیج فارس و در سطح بین‌المللی اهمیت روابط با اسرائیل، رویکرد چین به مسئله گسترش هسته‌ای و حفظ توازن در روابط همزمان با ایران و امریکا در اتخاذ این موضع گیری چین موثر بوده است. با هدف بررسی این ادعا، این مقاله بعد از ارائه چارچوب نظری، نخست روندهای سیاست کنش متوازن چین در قبال برنامه هسته‌ای ایران را مد نظر قرار داده و در ادامه ریشه‌های اتخاذ این سیاست در سه سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را تببین می‌کند.}, keywords_fa = {ایران,چین,برنامه هسته‌ای,سیاست کنش متوازن,ایالات متحده امریکا}, url = {https://interpolitics.guilan.ac.ir/article_282.html}, eprint = {https://interpolitics.guilan.ac.ir/article_282_a723293e60b48f5c1600e49985eb16da.pdf} } @article { author = {., . and ., .}, title = {Ontological Security and Continuity of the Nuclear Conflict of Iran and the West}, journal = {World Politics}, volume = {4}, number = {1}, pages = {135-166}, year = {2015}, publisher = {University of Guilan}, issn = {2383-0123}, eissn = {2538-4899}, doi = {}, abstract = {Ontological Security, analyses the continuous conflict in the International Relations. The conflict that may endanger the realistic and physical interestes in the country, but saves the security of identity through individual and national honor look ambitious to internal and international issues and avoid of shame. The foreign policy of the Islamic Republic of Iran has been for three decades in the framework of the identity components in the international arena. This issue has been highlighted on the nuclear issue. This paper claims that the behavior of Iran's foreign policy in the nuclear issue Meaning the framework of the components of identity (narrative biographical). Therefore, Identity elements of Islamic Republic of Iran, The rigid system of basic trust of Islamic Republic of Iran- save identity and Current procedurs is affect.this distrust Iran to United State in the nuclear conflict being rooted in Subversive action and regime change of Iran. Therefore, the insistency of Iran based upon saving The nuclear fuel cycle, native of uranium enrichment, resistance against threats and Sanction and save the component of identity,is honour Islamic Republic of Iran. Accordingly, Accessing to Nuclear agreement with Right to enrich uranium to Native, Fair approach to Iran's nuclear program, change of Behavior based on the force of the other side, provides identity security  of  of Iran}, keywords = {Ontological Security,Shame,System of Basic Trust,Honour,Iran’s Nuclear Conflict}, title_fa = {امنیت هستی شناختی و استمرار مناقشه هسته ای ایران و غرب}, abstract_fa = {امنیت هستی­شناختی منازعات و مناقشات پایدار در روابط بین­الملل را تحلیل می­کند. منازعات و مناقشاتی که ممکن است منافع فیزیکی و رئالیستی کشورها را به خطر اندازد اما امنیت هویتی آنها را از طریق حفظ شرافت فردی و ملی، نگاه غرورآمیز به مسائل داخلی و بین­المللی و پرهیز از شرم تضمین کند. در این میان سیاست خارجی جمهوری اسلامی در سه دهه ی اخیر در عرصۀبین المللی بازتابی از مبانی هویت ساز خود بوده است. این موضوع در مساله هسته ای نمود عینی  بیشتری دارد. مقاله  پیش رو مدعی است که رفتار سیاست خارجی ایران در مسأله  هسته­ای در چارجوب مولفه های هویت ساز(روایت بیوگرافیک) معنا و مفهوم می یابد. بنابراین عناصر هویت سازجمهوری اسلامی ایران، نظام اعتماد پایه­ی متصلب جمهوری اسلامی- حفظ هویت و روال­های جاری، اطمینان جمهوری اسلامی از جامعیت هویت و بی­اعتمادی ایران نسبت به ایالات متحده در مناقشه­ هسته­ای که ریشه در اقدامات براندازانه و استراتژی تغییر رژیم ایران در طول چند دهه  اخیر دارد، مناقشه  هسته ای را به درازا کشانده است. بنابراین اصرار ایران بر حفظ چرخه­ سوخت هسته­ای و بومی شدن غنی­سازی اورانیوم، ایستادگی در مقابل تحریم­ها و تهدیدها و حفظ مؤلفه­های هویتی، عزت­مندی نظام جمهوری اسلامی و پرهیز از شرم تلقی می­شود است. بر اساس چارچوب این نظریه ، تنها پذیرش حق غنی سازی بومی در ایران، رفتار عادلانه با برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، تغییر رفتار مبتنی بر زور و زیاده خواهی طرف مقابل می تواند تامین کننده امنیت هویتی جمهوری اسلامی ایران باشد.}, keywords_fa = {امنیت هستی شناختی,شرم,نظام اعتماد پایه,عزتمندی,مناقشه هسته ای}, url = {https://interpolitics.guilan.ac.ir/article_283.html}, eprint = {https://interpolitics.guilan.ac.ir/article_283_1ba47d0f3b77b397bd391fe63d4bd49b.pdf} } @article { author = {., .}, title = {Salafist Groups in Gaza and their Positions towards Hamas}, journal = {World Politics}, volume = {4}, number = {1}, pages = {167-201}, year = {2015}, publisher = {University of Guilan}, issn = {2383-0123}, eissn = {2538-4899}, doi = {}, abstract = {This paper examines the presence of Salafi groups in the Gaza Strip and their stance's towards Islamic Resistance Movement Hamas. The Hamas victory in the 2006 election and then Armed clashes between Fatah and Hamas and establishment of the Hamas government in Gaza, the period that  investigated in this article is   2006 onwards. In this article, abbreviated Salafi thought,, expansion and development in the Muslim world and to present them in Palestinians strips of Gaza have been investigated. Due to Salafists harsh stance towards issues such as governance and democracy, their views on participation in elections and governance is explained. And continue their opinions about the rule of the Islamic resistance movement Hamas in the Gaza Strip and lack of enforcement of laws and ordinances of God, and also failed to declare an Islamic emirate in Gaza is mentioned. Due to the conflicting parties' positions relative to each other, the consequences of these positions, including physical violence, arrests and armed conflict has been discussed between the parties.}, keywords = {Hamas,Salafis,Gaza,Palestine,Resistance}, title_fa = {گروه های سلفی در نوار غزه و مواضع آن ها نسبت به حکومت حماس}, abstract_fa = {مقاله حاضر به بررسی حضور گروه­های سلفی در نوار غزه و موضع آنها نسبت به جنبش مقاومت اسلامی حماس می پردازد. با توجه پیروزی حماس در انتخابات سال ۲۰۰۶ و در ادامه، درگیری‌های مسلحانه بین گروه فتح وجنبش حماس و در نهایت تشکیل حکومت حماس در غزه، بازه زمانی پژوهش از سال 2006 به بعد لحاظ شده است. در ابتدای مقاله به صورت مختصر به تفکر سلفی، انواع سلفی گری، بسط وگسترش آن در جهان اسلام و به حضور آن­ها در فلسطین ونوار غزه پرداخته شده است. با توجه به مواضع تند سلفی­های تکفیری نسبت به موضوعاتی چون حاکمیت مردم و دموکراسی، نظرات آنها در خصوص مشارکت در انتخابات و حکومت داری تبیین شده است و در ادامه نظرات آن­ها در مورد حاکمیت حرکت مقاومت اسلامی حماس در نوار غزه وعدم اجرای حدود و احکام الهی و همچنین عدم اعلام امارت اسلامی در غزه اشاره شده است. با توجه به مواضع متعارض طرفین نسبت به یکدیگر، به پیامدهای این مواضع از جمله درگیریهای فیزیکی، بازداشت­ها و درگیری مسلحانه میان طرفین پرداخته شده است.}, keywords_fa = {حماس,سلفیه,غزه,فلسطین,مقاومت}, url = {https://interpolitics.guilan.ac.ir/article_284.html}, eprint = {https://interpolitics.guilan.ac.ir/article_284_042a9ec3dc52d7949e9edf5fd6acf0ca.pdf} } @article { author = {., . and ., . and ., .}, title = {The Role of the Al-Jazeera in Qatar's Media Diplomacy}, journal = {World Politics}, volume = {4}, number = {1}, pages = {203-235}, year = {2015}, publisher = {University of Guilan}, issn = {2383-0123}, eissn = {2538-4899}, doi = {}, abstract = {  By effective presence of Medias in international area, the traditional diplomacy evolved and media diplomacy, as one of the main branches of foreign diplomacy system activities, was appeared. In the last two decades, the importance of utilizing international media caused that developing countries try to utilize the international Medias as well. Qatar is one of those countries who docketed enjoying media diplomacy by launching Aljazeera news channel in 1996. Therefore, this article with descriptive- analytic approach, prepared based on analysis of Qatar media diplomacy. The consequence of this research points that Qatar, due to importance of Geo-media, tried to cover its Geopolitics shortcomings by using global medias. On the other hand, Qatar as a small vulnerable country which has no hardware power sources, tries to follow National Branding policy and shift from a dispensable country to a significant one in international system through Aljazeera channel in order to be survived and protect its security and to promote foreign policies goals. By considering such principles, the effect of Aljazeera channel in influence of Qatar foreign policy can be analyzed. }, keywords = {Media Diplomacy,Qatar,Aljazeera Channel,Geo-media,National Branding}, title_fa = {نقش شبکه خبری الجزیره در دیپلماسی رسانه ای قطر}, abstract_fa = {با حضور مؤثر رسانه­ها در عرصه بین­الملل، دیپلماسی سنتی متحول شده و «دیپلماسی رسانه­ای» به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی فعالیت‌ دستگاه سیاست خارجی پدیدار شده است. در دو دهه گذشته، اهمیت بهره­گیری از رسانه­های بین­المللی موجب شده که کشورهای در حال توسعه نیز در اندیشه بهره­مندی از این رسانه­ها برآیند. قطر از جمله کشورهایی است که با راه اندازی شبکه خبری الجزیره در سال 1996 استفاده از دیپلماسی رسانه­ای را در دستور کار خود قرار داده است. از این رو، مقاله حاضر با رویکرد تبیینی، بر واکاوی مبانی دیپلماسی رسانه­ای قطر سامان یافته است. ماحصل پژوهش حاضر اشاره دارد که قطر با اهمیت یافتن «جغرافیای رسانه­ای» کوشیده است تا از رسانه­های فراملی و جهانی برای جبران کمبود­های ژئوپولیتیکی خود استفاده کند. از سویی دیگر قطر به عنوان یک کشور کوچک آسیب­پذیر، و به علت نداشتن منابع قدرت سخت افزاری، برای حفظ بقا و امنیت خود در تلاش است تا با پیروی از سیاست «برند­سازی ملی»، و از طریق شبکه الجزیره، ضمن تلاش برای انتقال از حاشیه به متن نظام بین­الملل، سعی در پیشبرد اهداف سیاست خارجی خود نماید. با در نظر گرفتن این مبانی می­توان به تأثیر شبکه الجزیره در  نفوذ سیاست خارجی قطر پرداخت.              }, keywords_fa = {دیپلماسی رسانه ای,قطر,شبکه الجزیره,جغرافیای رسانه ای,بِرَندسازی ملی}, url = {https://interpolitics.guilan.ac.ir/article_285.html}, eprint = {https://interpolitics.guilan.ac.ir/article_285_73e0b7e23709062a4ef8558a59bf98d6.pdf} } @article { author = {., .}, title = {Sovereignty and Responsibility to Protect in Light of International Criminal Law}, journal = {World Politics}, volume = {4}, number = {1}, pages = {237-262}, year = {2015}, publisher = {University of Guilan}, issn = {2383-0123}, eissn = {2538-4899}, doi = {}, abstract = {In the past, the concept of sovereignty was restriced to the the independenceof a state bothe from other states and from international legal obligations. The absolute concept of sovereignty has been under several attacks due to the process of globalization, the emergence of new actors on the international plane and a growing interdependence in the international legal system caused many international lawyers redefine this concept. In this regard some aspects of the liability components of the sovereignty of the state was considered. Although the concept of ‌sovereignty as responsibility to protect was developed, mainly with regard to the concept of "humanitarian intervention". but the responsibility to protect entails additional measures such as the responsibility of prevention, responsibility to act and responsibility to rebuilt. It can be effective in conceiving and developing goals and performance of international criminal law. Therefore, this article seeks to explain this discussion and analysis the fundamental principles of international criminal law in prevention, reaction, and rebuilt (three main components of responsibility to protect). International Criminal Court and the government have a shared responsibility.The principle of cooperation between national and international level, is an expression of the principle of subsidiarity in international criminal law that interpreted to supplementary jurisdiction. This notion not only regulates the allocation of competences between national and international criminal jurisdictions, but also informs the application of competences in relations between states as well.}, keywords = {Sovereignty,Responsibility to Protect,International Crimes,International Criminal court,Universal Juridiction}, title_fa = {حاکمیت و مسئولیت حمایت در پرتو حقوق بین الملل کیفری}, abstract_fa = {در گذشته، مفهوم حاکمیت به استقلال یک کشور هم از دیگر کشورها و هم از تعهدات حقوقی بین المللی محدود می­شد. این مفهوم مطلق از حاکمیت با فرایند هایی چون جهانی شدن، ظهور بازیگران جدید در عرصه بین المللی و وابستگی متقابل نظام حقوق بین الملل مورد تردید قرار گرفت و باعث شد تا بسیاری از حقوقدانان بین المللی به بازتعریف این مفهوم بپردازند. در نتیجه، برخی از مولفه های حاکمیت از جمله جنبه ی مسئولیتِ حاکمیت مورد توجه قرار گرفت. اگر چه مفهوم حاکمیت به مثابه ی مسئولیتِ حمایت عمدتا با توجه به مفهوم «مداخله بشردوستانه» توسعه پیدا کرد اما مسئولیتِ حمایت متضمن اقدامات بیشتری از قبیل؛ مسئولیت پیشگیری، مسئولیت اقدام و مسئولیت بازسازی است و این می تواند در فهم و توسعه اهداف و عملکرد حقوق بین الملل کیفری موثر باشد. این مقاله در صدد تبیین این مباحث و تجزیه و تحلیل اصول و مبانی بنیادین حقوق بین الملل کیفری در پیشگیری، واکنش و نیز بازسازی(سه مولفه اصلی مسئولیتِ حمایت) است. دیوان بین المللی کیفری و دولت ها دارای مسئولیت مشترک هستند. اصل همکاری بین دو سطح بین المللی و ملی، تجلی اصل اقدام سلسله مراتبی در حقوق بین الملل کیفری است که به صلاحیت تکمیلی تعبیر می شود که نه تنها، نحوه ی تخصیص اعمال صلاحیت بین صلاحیت قضایی کیفری ملی و بین المللی را تنظیم می نماید؛ بلکه اعمال صلاحیت در روابط بین دولت ها را نیز بیان می کند.}, keywords_fa = {حاکمیت,مسئولیت حمایت,جرایم بین المللی,دیوان بین المللی کیفری,صلاحیت جهانی}, url = {https://interpolitics.guilan.ac.ir/article_286.html}, eprint = {https://interpolitics.guilan.ac.ir/article_286_b2fe3ef1d70b1eb8c119a35c077e0c03.pdf} } @article { author = {}, title = {.}, journal = {World Politics}, volume = {4}, number = {1}, pages = {0-5}, year = {2015}, publisher = {University of Guilan}, issn = {2383-0123}, eissn = {2538-4899}, doi = {}, abstract = {.}, keywords = {}, title_fa = {فهرست و عنوان شماره 11}, abstract_fa = {..}, keywords_fa = {}, url = {https://interpolitics.guilan.ac.ir/article_1215.html}, eprint = {https://interpolitics.guilan.ac.ir/article_1215_2f0a4aa7f755bb649f6f8f8f86cc275d.pdf} }