ببران، ص. (1379). نقش مالکیت بر مدیریت مطبوعات، پایان نامه دکتری. دانشگاه آزاد اسلامی.
بختیاری، ع. (1396). اقتصاد رسانه در ایران علل ناکارآمدی رسانههای خصوصی ایران با تاکید بر مطبوعات. دنیای اقتصاد.
بختیاری، ع. (1397). آیندهپژوهی صنعت مطبوعات در ایران با هدف رشد پایدار آن؛ پایان نامه دکتری. دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات.
بلالی، م. (1391). شناسایی عوامل کلیدی موثر بر آینده سازمان صدا و سیما به روش تخلیل تاثیر متقابل روندها. فصلنامه پژوهش ارتباطی(3).
بهرامپور، ش. (1379). مطبوعات ایران: مسائل و مشکلات مطبوعات ایران و راه حلهای پیشنهادی. مرکزمطالعات و تحقیقات رسانهها (43).
رمضانی, م. و امامجمعهزاده، ج. (1396). سناریوهای آینده جریانهای سیاسی در ایران 1404. راهبرد (34).
زاهدی، ش. (1385) حکومتداری پایدار، ضرورتی برای توسعه پایدار. نشریه اقتصاد و مدیریت، تهران: انتشارات واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، شماره 3.
صلواتیان، س. (1392). پیشبینی سناریوهای موجود صنعت رسانه در سال 2020 . دومین همایش ملی آینده پژوهی.
عظیمی، ح. (1387). ایران امروز در آینه مباحث توسعه. دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
فرهنگی، ع. ا. و روشندلاربطانی، ط. (1383). نگرشی بر بنیان های نظری مدیریت سازمان های رسانهای. مدیریت دانش.
گرانمایهپور، ع. (1386). نقش فرهنگ سازمانی در رسانه. رسانه (71).
گودرزی، پ. و همکاران. (1396). نقش شبکه های اجتماعی در ارتقای بانکداری الکترونیک در بانک شهر.
ناظمی، ا. و قدیری ر. ا. (1387). آیندهنگاری از مفهوم تا اجرا. وزارت صنایع و معادن، مرکز صنایع نوین، 19(3).
نایبی، هوشنگ. (1388). فرهنگ، رسانه و نقش سیاست های رسانه ای در توسعه کشور، ماهنامه مهندسی فرهنگی، سال سوم، شماره 31.
وردی نژاد، فریدون؛ صابری، معصومه (1393). «مدیریت استراتژیک و اقتصاد رسانهها». نشریه مدیریت رسانه، شماره 4 و 5.
Bartosova, D. (2011). The future of the media professions: Current issues in media management practice. International Journal on Media Management, 13(3), 195-203.
Deaton, M., & Winebrake, J. J. (2020). Dynamic modeling of environmental systems: Springer Science & Business Media.
Frank, Martin & et.al (2004). Data mining the protein data bank: automatic detection and assignment of carbohydrate structures. Carbohydrate research, 339(5).
Franklin, B. (2012). The Future of Journalism. Journalism Studeis, 13:5-6.
Graham, G., & Hill, J. (2009). The British newspaper industry supply chain in the digital age. Prometheus, 27(2), 117-124.
Goldhaber, M.(2009), The Attention Economy Hypothesis. Goldhaber’s Blog Archive.
Ringland, G. (2010). The role of scenarios in strategic foresight. Technological Forecasting and Social Change, 77(9), 1493-1498