ادیبی سده، مهدی (1381)، «جنگ ایران و عراق، تبلیغات از دیدگاه امام خمینی (ره)»، فصلنامه نگین، شماره 3.
تانکارد جیمز و ورنر، سورین (1381)، نظریههای ارتباطات، ترجمهی دهقان، علیرضا، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
داقرتی، ویلیام (1372)، جنگ روانی، ترجمه حسین حسینی، تهران: دانشگاه امام حسین (ع).
دفتر حقوقی وزارت امورخارجه (1361) " تحلیلی بر جنگ تحمیلی رژیم عراق علیه ایران، بهمن ماه،
رادیو فردا، (بی تا) جنگ ایران و عراق،
رجایی، غلامعلی (1398)، " نقش واحد تبلیغات جنگ تا به امروز مغفول مانده است" مصاحبه، خبرگزاری پانا، دسته بندی: خاطرات شهدا و دفاع مقدس، سه شنبه 2 مهر 1398
https://www.khaterenegari.com/main/
رجایی، غلامعلی(1398) خاطرات شهدا و دفاع مقدس مصاحبه 2 مهر 1398، ، خبرگزاری مهر https://www.khaterenegari.com/main/ تاریخ دسترسی 2/6/1400
روزنامه جمهوری اسلامی؛ گزارش 31 شهریور و 2و3 مهر 1370ش؛
سلماسیزاده، محمد و همکاران (1398)، «وزارت تبلیغات آلمان و سازمان پرورش افکار»، فصلنامه علمی پژوهشی تاریخنامه ایران بعد از اسلام، شماره هجدهم، ص 57-88.
صادقی، علی و زهرا هادیان، (1394) «نقش رسانه در جنگ نرم با نگاهی به جمهوری اسلامی ایران»، فصلنامه علمی تخصصی پویش در آموزش علوم انسانی ،دوره 1. ش1. زمستان. ص 1-11
صفری، محسن (1370)، «ما اعتراف میکنیم»، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی. زمستان،
https://shohada.blog.ir/1390/11/0 . تاریخ استخراج: 18/10/1400
علیزاده، جواد (بیتا)، «نمایشگاه مجازی کارتون و کاریکاتور دفاع مقدس»، ایران کاریکاتور
فضلی، آزاده (1398)، کاریکاتور جنگ نقش افشاگرانه داشت/ ماجرای گلابی شدن صدام! نشست بررسی کاریکاتور جنگ در مهر؛ 8 مهر 1398 ، خبرگزاری مهر.
کاظمی گودرزی، زهرا و سیاوش صلواتیان (1397)، «الگوی تبلیغ گروه تروریستی داعش در جذب نیرو، مورد مطالعه: مجله "دابق "»، فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج، سال بیست ویکم، شماره 79 ، تابستان
کاویانی، محمد (1387)، "تبلیغات و جنگ روانی" کتابخانه دیجیتال تبیان، موسسه فرهنگی و اطلاعرسانی تبیان، 1387، نقل از هالستی کی. جی. (1372) تبلیغات و نقش آن در سیاست خارجی، ترجمه حسین حسینی
https://library.tebyan.net/fa/Viewer/Text/90402/0 تاریخ دسترسی: 2/10/1400
کاویانی، محمد، (1387)، نقل از سید مظفر شجاع (1377)، مجموعه مقالات همایش جنگ روانی، تهران: دانشگاه امام حسین(ع)،
کریمى، یوسف (1377)، مجموعه مقالات همایش جنگ روانى، تهران: دانشگاه امام حسین، شیوههای تبلیغاتی و جنگ روانی دشمنان http://danesh1388.blogfa.com/post/424، تاریخ دسترسی 9/7/1400.
کلاین برگ، اتو (1386)، روانشناسی اجتماعی، ج 2، ترجمه علیمحمد کاردان، علمی فرهنگی تهران،668 ص.
کمال پور، یحیی، اسنو، نانسی (1388)، رسانه، جنگ، تبلیغات، مترجمان عباس کاردان و سعید کلاهی خیابان، انتشارات موسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بینالمللی ابرار معاصر تهران، 300 ص.
گرداب، (1389) " کارکرد فنون تبلیغات در جنگ نرم" 17 شهریور 1389، https://gerdab.ir/fa/news/2070 تاریخ دسترسی: 2/8/1400.
ماهنامه جهان گستر،(1386) «کاربرد نظریه های ارتباطات دراقناع و تبلیغ»، ماهنامه جهان گستر، ش 65.صص:80-87. اسفند.
مرادی، حجت اله، مولائی، سید یوسف (1391)، «جنگهای مدرن و راهبردهای قدیمی؛ از تبلیغات تا عملیات روانی»، فصلنامه مطالعات عملیات روانی، شماره 34 ص 95-119.
مرکز پژوهشهای اسلامی صداوسیما http://pajuhesh.irc.ir/product/book/show.text/id/2635/indexId/253946
تاریخ دسترسی: 18/8/1400.
منطقی، مرتضی (1372)، نگاهی به هشت سال جنگ تبلیغاتی، انتشارات جهاد دانشگاهی،
منطقی، مرتضی (۱۳۸۸)، تهاجم تبلیغاتی، تهران: عابد.
مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی، (بی تاریخ). «بررسی نقش تبلیغات عراق در جنگ تحمیلی هشتساله علیه ملت ایران»، سایت عملیات روانی https://psri.ir/?id=izsiv6lgwf تاریخ دسترسی: 10 آبان 1400.
موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی (شهریور 1400) تجاوز نظامی رژیم متجاوز بعث عراق به ایران در قاب کاریکاتور (بخش اول) قابلدسترسی درسایت:
https://psri.ir/?id=7g3hz2ku دسترسی 20 آذرماه 1400.
نصیری، عزت اله (1387)، نقد و بررسی کتاب رسانه، جنگ و تبلیغات، کتاب ماه: کلیات ارتباطات اطلاعات و دانش شناسی.
Baran, S. J. & Davis, D. K. (2009). Mass Communication Theory: Foundations, Ferment, and Future (5th.Ed.).Wadsworth
Cutlip, S M. & Baker, B. 2012. A Brief History of Public Relations. In Clarke Caywood, ed. The handbook of strategic public relations and integrated communications pp: 15-33.
Deepa Kumar.(2003) Media, War, and Propaganda: Strategies of Information Management During the 2003 IraqWar.
Communication and Critical/Cultural Studies.Vol. 3, No. 1,
https://doi.org/10.1080/14791420500505650 (accessed on 15.12.2021)
Idris. Ika,I, (2019)Propaganda in Contemporary Public Relations ,DOI: 10.5220/0009400200820089. The 1st International Conference on Anti-Corruption and Integrity (ICOACI 2019): 82-89. ISBN: 978-989-758-461-9. Copyrightc 2020 by SCITEPRESS – Science and Technology Publications
Jowett, Garth S. and Victoria O`Donnell (2006), “Propaganda and Persuasion” Sage Publications. Fourth Edition. London. UK. PP:1-198.
Kamalipour, Yahya, R (2000), “Media Image of Arabs, Muslims and the Middle
East in the United States”. In Leo A. Gher & Hussein Y. Amin (Ed.), Civic
Discourse and Digital Age Communications in the Middle East. : 55-
70. Ablex Publishing Corporation.
Lasswell, H.D. (1937), “Propaganda”, In E.R.A. Seligman and A.Johnson (eds.), Encyclopedia of the Social Sciences, Vol.12, pp. 521-528. NewYork: Macmillan
Lee, A. M., & Lee, E. B.( 1979), “The Fine Art of Propaganda”, San Fransisco: International Society for General Semantics.
https://www.bbc.com/persian/world/2014/07/140710_l44_ww1_propaganda. (accessed on 15.12.2021)
http://pajuhesh.irc.ir/product/book/show.text/id/2635/indexId/253946(accessed on 15.10.2021)
https://snn.ir/fa/news/921972/ (accessed on 15.09.2021)
https://snn.ir/fa/news/921972/ (accessed on 15.11.2021)
https://www.bbc.com/persian/world/2014/07/140710_l44_ww1_propaganda
Nupur_Chatterji.https://y9history.fandom.com/wiki/Category:Iran-Iraq_War:_1980-1988-_ (accessed on 14.11.2021)